Onko laivan oltava aina symmetrinen?
Aker Arctic Technology on suunnitellut
Arctech Helsinki Shipyard:lle epäsymmetrisen
Aker ARC 100-jäänmurtajan, joka raivaa kerralla leveämmän väylän kulkiessaan osittain sivuttain.
|
Kuva on Aker Arcticin julkaisusta "Aker Arc 100" |
Arctech Helsinki Shipyard soveltaa tekniikkaa Venäjän kuljetusministeriölle valmistamassaan
monikäyttöisessä hätä- ja pelastusaluksessa.
|
Kuva on Aker Arctic uutiskirjeestä " Arctech Helsinki Shipyard to build an Innovative Multipurpose Emergency and Rescue Vessel for Russian Ministry of Transport" |
Pohdintoja:
- Mitä muita funktioita laivan epäsymmetrisyys voisi parantaa?
- Miten epäsymmetrinen risteilyalus tai rahtialus toimisivat?
- Mitä innovaatioita laivan epäsymmetrinen muotoilu voi tarjota?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti